Titta på Diamanten

Ja, hur kom jag på namnet Mira? Vet inte tyckte bara att hon såg ut som en Mira och ja sen hittade jag lite roliga saker om namnet Mira så här kommer det ;D Mira har namsdag den 26 oktober, och den 26 oktober då fyller jag år så det var ett roligt samanträffande:D

Därför brukar jag skämta och Säga Titta på Diamanten. För Coszcatl Betyder Diamant.

Mira kommer från latin och betyder "häpnadsväckande, beundransvärd"

På grekiska betyder namnet Mira= överflöd

På Spanska betyder Mira= Titta

På Indiska betyder Mira= Hav, ocean, framgångsrik

Det kan också vara ett muslimskt namn som betyder= prinsessa

Mira har även en hebreisk bakgrund och betyder bitter

I den babylonska mytologien nämns det att en av världens 7 vackraste underverk är Babylons hängande trädgårdar som är byggd av drottning Mira.

Det finns också en så kallad röd variabel stjärna i stjärnbilden valfisken som heter Mira.

Min lilla Diamant

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0